kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

27.1.07

Susling på road rage

Jeg fik en opringning i går ved 19-tiden. Det var Magic Boy fra New York.Elsker den mand. Elsker ham og savner ham. Hans varme, hans dybde, hans rumlighed, hans nærvær. New York susede i mine ører, og jeg tror han var glad for en lille stump DK og min omsorg. Vi snakkede længe og jeg havde bare lyst til at give ham et kæmpe kram. Stryge ham over håret og sige: "Det skal nok gå! Bare du er glad!" Og det var han, også selv om det er hårdt nogle gange - sådan rigtigt New Yorker-tought - han fortrød ikke, fortalte han mig.

I morges vågnede jeg så op og var sur. Sådan rigtig ædende og indebrændt. Jeg råbte af alt og alle. Jeg var ved at få et bomesi-slag i superen - alle de spader, der bare stødte ind i mig, stillede sig op foran mig ved køledisken, gik ind foran mig, alle dem der sked på, at der faktisk
også var andre mennesker tilstede og glemte almindelig storby-konduite. Jeg gik totalt amok på en ca. 60-årig overvægtig og grim mand, der prøvede at springe over i køen.....jo mere nedladende og uforskammet han var, desto mere aggressiv blev jeg........bagefter rystede jeg af vrede.......og måtte inhalere en af mine få daglige smøger i ét sug............På vej til og fra superen råbte og skreg jeg i bilen..........og da vi kom hjem og havde fået pakket ud og stillet på plads og jeg var faldet lidt til ro igen, gik det op for mig: Jeg havde klaustrofobi..........Det at høre New York suse i øret, at snakke med Magic Boy som havde gjort noget ved det - og selvfølgelig betaler en pris, men vel at mærke en pris, der er værd at betale - Det var næsten for meget.......

Det blev for meget med folk, der stemmer på DF. Det blev for meget med folk, der kun tænker på friværdi og samtalekøkkener. Det blev for meget, at være vidne til dansk selvtilstrækkelighed, middelklasseværdier og denne her fatale mangel på overskud og udsyn. Danskerne er rige.......men kun i materielle værdier....overskud og rummelighed er der sgu ikke en skid af.............Og så var det klaustrofobien slog hårdt........midt i mellem øjnene...........

2 Comments:

At 27/1/07 17:37, Blogger flinkonellas på vej ud af flinkeskolen said...

Susling for f..... kender den følelse, alt,alt for godt. Datterbarnet kan se det på mig, når anfaldet kommer: Moar nu bliver du menneskehader igen. Du har så meget ret i det du skriver, at jeg ku skrige højt... (i duet med Sebastian) ..Du er ikke alene......

 
At 28/1/07 11:48, Blogger Maria said...

Deler følelsen...og brækker mig periodisk over den danske selvtilfredshed og smålighed...

 

Send en kommentar

<< Home